Thursday 24 November 2016

Tong Biru Putih Kesukaanku.

Pertama kali bersua dengan tong biru putih ni masa tahun 2012. Tujuan utama nak jadikannya sebagai milkboooster sebab masa tu masih menyusukan Imani. Tapi tak sempat nak kenal dan jatuh cinta dengan lebih mendalam kerana alahan mengandungkan adik Imani tiba masa tu jugak. Hihihi. Apa-apapun semua rezeki kan. Terima seadanya.

Itulah saat perkenalan pertama Feeza dengan tong biru putih ni, iaitu Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee.



Untuk entri ni Feeza nak kenalkan apa itu ESP Shaklee ni.

Umumnya, ESP Shaklee adalah makanan tambahan yang membekalkan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Menariknya, melalui ujian klinikal yang telah dijalankan menunjukkan ESP Shaklee dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

Apa yang terkandung dalam ESP ni?

1 tin ESP Shaklee (850g) dihasilkan daripada 30kg kacang soya.

Kacang soya yang digunakan adalah dari sumber bukan GMO (non GMO), iaitu kacang soya organik yang dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP). Program ini adalah untuk memastikan kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses penanaman hinggan saat pemprosesannya.

Protein kacang soya adalah protein tumbuhan yang lengkap dan berkualiti tinggi kerana mengandungi kesemua 9 asid amino perlu yang badan kita tidak dapat hasilkan.

Disebabkan ianya protein tumbuhan maka, protein yang dibekalkan adalah sangat rendah lemak, tanpa kolesterol dan mempunyai kebaikan yang tiada dalam dalam protein haiwan seperti isoflavon.

Satu hidangan ESP Shaklee (3 sudu besar) membekalkan 14g protein (105 kcal).

Secara ringkasnya kebaikan yang diperolehi melalui ESP Shaklee, termasuklah :

  1. awet muda
  2. baik untuk hormon
  3. baik untuk prostat
  4. kesihatan kulit (kulit remaja)
  5. pembekal tenaga
  6. membaiki pigmentasi
  7. membaiki memori
Untuk maklumat lebih lanjut boleh baca kat sini tentang kebaikannya. 

Ok, hope menjawab bagi sesiapa yang nak kenali ESP Shaklee ni. 

Ohya ! ESP Shaklee ni dah lama diperkenalkan taw.... sejak tahun 1961 lagi. So, cuba korang kira dah berapa lama ESP Shaklee ni berada dalam pasaran dan jangan ragu-ragu k kalau nak cuba :)

Lagipun produk Shaklee ni sangat-sangat berkualiti dan berbaloi untuk mengekalkan tahap kesihatan yang baik. Ianya ofkoz halal, tiada bahan pengawet, tiada pewarna tambahan dan tiada bahan perasa. Jaminan Shaklee – Ia sentiasa selamat, ia sentiasa berkesan, dan ia sentiasa mesra alam.


Pengedar Sah Shaklee,
Feeza Ismail,
012.266.0427

No comments:

Post a Comment